Sosyal medya devi, artık reklam platformunda ICO (initial coin offerings) ve kriptopara reklamlarına izin vermeyeceğini duyurdu. Bu karar hem Facebook hem de Instagram tarafında geçerli olacak gibi görünüyor.
Facebook Ürün Yönetimi Direktörü Rob Leathern, bunun, Facebook’un kripto para birimleri hakkındaki görüşünü yansıtmadığını, sadece dolandırıcılıkların ve kötü niyetli aktörlerin kullanıcıları manipüle etmek için platformu kullanması ihtimalini ortadan kaldırmak amacıyla yapıldığını belirtti.
İnsanlara aldatmacadan veya sahtekarlık korkusu olmadan Facebook reklamlarıyla yeni ürün ve hizmetleri keşfetmeye ve bunları öğrenmeye devam etmelerini istiyoruz. Bununla birlikte, şu anda iyi niyetle faaliyet göstermeyen ICO’lar ve kripto para birimleri reklamı yapan birçok şirket var.
Facebook’un kripto paralar hakkındaki yeni reklam yönetmeliğinde şu bilgilere yer verildi:
“Yeni ICO! Şimdi %15 indirimle token satın alın!” ve “Dünyadaki herkese anında ödeme imkanı tanıyan risksiz şifreleme imkânımız hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın” gibi ifadeler artık sosyal medya platformu için uygun görülmemektedir.
Bakalım Facebook ilerde bu kararını yumuşatacak mı?
1 Yorum
Recep Akmaz
hergün %bimilyon kazandıracağıni iddia eden reklamlar çıkıyordu bence güzel bir karar olmuş. ilerde yumuşatır, mesela belli şartları sağlayan reklamları denetimle yayınlamaya başlar.