Kripto para birimi, ekonomilerimizin çalışma biçimini kökünden değiştirebilir ve gelecek finansal sistemler için yeni bir temel haline gelebilir. Bulunduğumuz noktada gerçek olmaktan biraz uzak görünse de, yıkıcı potansiyeli kesinlikle inkar edilemez. Birçok sektör kriptoparalar ve blok zincir teknolojisi ile önünde sonunda entegre olacaktır.
Peki kriptoparalar ve blockchain teknolojisi pazarlamanın geleceği için ne anlama geliyor?
Kriptoparaların en cezbedici özelliklerinden birisi vadettiği gizlilik veya anonimliktir. Tüketiciler arasında gizlilik kaygıları arttıkça birçoğunun blockchain teknolojisine sıcak bakması gayet normal görünüyor. Bunun tek sebebi var – geçmişte bazı sosyal platformların bizlerden topladığı ve özel verilerimizden oluşan bilgi hazinesini satmayı denemeleri.
Blockchain teknolojisinin kullanıcılara anonim işlemler yapma olanağı sunacak olması pazarlamacılar için ciddi bir darbe olabilir. Potansiyel müşterilerin tercihlerini belirleyememek ve satınalma alışkanlıklarını takip edememek pazarlama sektörü için ölümcül bir darbe demek. Steem veya SocialX gibi yeni ağların ortaya çıkması, piyasadaki devlere alternatif oluşturmaktadır ve insanların çoğunluğunun bu yeni dünyaya adım atması hemen olmasa da, olmayacağını düşünmek akılsızca olur.
Bunun iki sonucu olacak:
- Pazarlamacılar, müşterileri ile ilgili verileri toplamak ve mevcut stratejilerini ayakta tutmak için yeni yollar bulmaya ihtiyaç duyacaktır.
- Blok zincir teknolojisinin yaygın olarak benimsenmiş olduğu merkezi olmayan gelecekte, pazarlamacılar, ihtiyaç duydukları bilgi için tüketicilere doğrudan gitmek veya bu bilgileri onlardan istemek zorunda kalabilirler
Kripto para birimlerinin mevcut sistemlerimiz üzerindeki etkisine bakılmaksızın, geleceğe uyum sağlamalıyız. Tüketicilerin verilerini, şu anki platformlar için olduğu kadar kolayca paylaşmak istemediğini varsaymak gayet mantıklı. Diğer taraftan – Markanıza olan ilginin daha net bir göstergesi, kişisel bilgi vermekten vazgeçmek isteyen bilinçli bir tüketiciden başka ne olabilir sizce?